El Consell d’Administració de l’empresa de gestió d’aigües de Valladolid, Aquavall, ha aprovat aquest dimecres els seus comptes anuals. Segons l’informe de gestió i l’informe previ d’auditoria, l’exercici de 2018 ha deixat uns beneficis econòmics a l’empresa pública de 13,3 milions d’euros. Una xifra que es destinarà, “a seguir millorant les xarxes de sanejament”, segons ha explicat la regidora de Medi Ambient de l’Ajuntament de Valladolid, María Sánchez.
En els dos primers anys des que el consistori vallisoletà assumís la gestió municipal de l’aigua, després que finalitzés el contracte amb l’empresa privada Aigües de Valladolid (pertanyent al grup Agbar), Aquavall dóna números positius. A més d’haver guanyat totes les sentències sobre la remunicipalització del servei, l’empresa de l’Ajuntament ha obtingut un resultat positiu de 13,37 milions d’euros, fet que suposa, explica el consistori, haver millorat les seves previsions. En aquest exercici s’ha aconseguit situar la xifra de negoci en 26.440.000 d’euros.
La regidora Maria Sánchez ha destacat que amb aquests resultats econòmics hi ha capacitat suficient per fer inversions i millorar les xarxes de proveïment i sanejament “sense necessitat de pujar les tarifes als ciutadans”. Es mantindran les tarifes actuals, mantenint les bonificacions per a persones amb pocs recursos, i s’invertiran els beneficis en la conservació i millora de les xarxes de la ciutat. Entre altres inversions, es destinarà una part a la col·locació de plaques fotovoltaiques, de manera que el consistori espera poder reduir la factura d’electricitat.
Sobre el pressupost per a l’any 2020 d’Aquavall, l’Ajuntament estima uns ingressos de 28.180.755 i unes despeses de 17.174.398. Les dues xifres són lleugerament inferiors a les de la previsió de 2019 el que permet mantenir una capacitat de finançament de les inversions d’11.006.357 per seguir millorant les xarxes de sanejament i proveïment i les plantes potabilitzadores i depuradora sense necessitat d’incrementar les tarifes al ciutadà. Tot això, ha explicat Sánchez, “amb uns alts nivells de satisfacció, avalats per les enquestes que periòdicament es realitzen a les persones usuàries”.
Font: eldiario.es