Implantació del nou model d’ordenança d’estalvi i ús eficient de l’aigua
Dimarts, 25 novembre 2025 - 10:00 - 14:00
Pati Manning, Montalegre 7, Barcelona

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat (XCPS) s’ha fixat com a objectiu prioritari d’aquest mandat enfortir la resposta de les ciutats i pobles davant la sequera i millorar la gestió dels recursos hídrics. Per aquest motiu, es convida a un taller presencial obert als ens locals membres de la XCPS, dedicat a donar suport en la implantació del nou model d’ordenança d’estalvi i ús eficient de l’aigua.
El model d’ordenança ha estat elaborat a proposta de la Comissió de Sequera de la XCPS, i redactat per l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona i CICrA Justícia Ambiental, sota la coordinació de la Secretaria de la XCPS. Es tracta del primer taller presencial de treball monogràfic de la Comissió de la sequera.
Programa
10:00 h. Benvinguda i introducció a la sessió
10:15 h. Presentació del model d’ordenança: Alícia Gil. Diputació de Barcelona
11:45 h. Pausa – Cafè
12:15 h. Dinàmica participativa: Com adaptar el model d’ordenança a la realitat de cada municipi?
13:45 h. Conclusions
14:00 h. Cloenda